Мусатов Сергій Олександрович, м. Київ, провідний науковий співробітник, доктор психології, доктор філософії, кандидат психологічних наук (диплом ВАК СРСР), старший науковий співробітник (доцент).

Дисертація «Психологічні умови формування готовності пропагандиста до взаємодії із слухачами», 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (1991 р.)

 

Наукові пріоритети. Комунікативно-психологічна концепція особистості: комунікативний вимір особистісного буття, психологія педагогічної комунікації.

 

Освіта.

Київський державний педагогічний інститут ім. О. М. Горького, дефектолог-олігофреніст, логопед;  

Київський державний університет ім. Т. Г. Шевченка, аспірантура з психології, психолог.

 

Основні наукові розробки.

-          Авторська психолого-педагогічна система корекції мотивів учіння молодших школярів із відставанням у навчанні, призначена для вчителів, вихователів початкової школи та батьків недостатньо встигаючих учнів;

-          Психологія переконувальної комунікації: технології, техніки, засади аналізу ефективності, засоби підготовки (ділової ігри, тренінги, психологічний супровід та ін.);

-          Теоретико-методологічні засади підготовки вчителів до гуманістично орієнтованої педагогічної комунікації;

-          Соціально-функціональні ролі сучасного педагога як суб’єкта педагогічної комунікації.

 

Керівництво аспірантами: захистилась одна аспірантка, готується до захисту кілька здобувачів і аспірантів.

Автор понад 140 наукових праць: монографії, посібники, статті, брошури, наукові повідомлення. Серед них: «Психологія педагогічної комунікації: теоретико-методологічний аналіз», «Ділова гра як метод підготовки пропагандистів економічний і науково-технічних знань», «Мислення в діяльності молодших школярів», «Навчальний матеріал і учбові ситуації», «Психологічні засади гуманізації загальної середньої школи», «Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Книга для вчителя», «Нормативний репертуар функціональних ролей вчителя-гуманіста», «Просоціальні засади розбудови загальноосвітньої школи», «Сучасний вчитель як суб’єкт педагогічної комунікації: книга для вчителя», «Соцально-персонологічний аналіз особистості як наукова проблема», «Гуманістичний потенціал педагогічної комунікації», «Методологічна криза та постання психологічного канону XXI століття».

 

Біографія: Киянин з діда-прадіда, народився в 1940 році, закінчив школу, технічне училище, працював слюсарем-інструментальником, закінчив педагогічний інститут, працював у психоневрологічній лікарні ім. І. П. Павлова, закінчив аспірантуру, працював на кафедрі психології в Київському університеті ім. Т. Г. Шевченка, з 1973 року працював у лабораторії психології мислення під керівництвом Г. С. Костюка; лабораторії психології пропаганди; а з 1994 року під керівництвом Г. О. Балла в лабораторії методології і теорії психології Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України.

Сімейний, дружина і донька піаністи.  

 

Все життя вчусь сам і допомагаю вчитись і розвиватись всім охочім. Консультую здобувачів наукових ступенів, аспірантів з проблем методології психологічних досліджень; допомагаю вчителям, вихователям, викладачам, батькам оволодіти вмінням навчати і виховувати учнів, студентів. Надаю консультативну допомогу клієнтам з проблем вибору професії, особистісного самовизначення, оволодіння майстерністю публічного, конфіденційного, масового спілкування, з питань міжособистісної взаємодії в сімейних стосунках.

 

Фотографії з теоретико-методологічного семінару Г.О. Балла «Поняття про психологічні механізми: історико-теоретичний огляд» (до 85-річчя від дня народження Ю.І.Машбиця) 2014.06.12.